آیا می خواهید راه پله های خود را بسیار ایمن تر کنید؟

آیا می خواهید راه پله های خود را بسیار ایمن تر کنید؟

هر ساله تعداد زیادی از افراد به دلیل آسیب های ناشی از سقوط از پله ها تحت درمان قرار می گیرند.ترکیبی از کاستی های مختلف در طراحی پله ها، نور ناکافی و چند دلیل دیگر مقصر این لغزش ها، افتادن ها و سقوط ها هستند.داشتن یک راه پله ایمن مسئولیت هر صاحب خانه است و از این رو می توانید برای ایجاد پله های ایمن تر برای خانواده و مهمانان خود با یک طراح داخلی مشورت کنید.در زیر چند راه ساده برای ایمن تر کردن راه پله های شما آورده شده است.

روشنایی مناسب ارائه دهید

برای داشتن یک راه پله ایمن تر، وجود نور کافی بالاترین اولویت است.اگر نتوانید ببینید به کجا می روید، احتمال سقوط افزایش می یابد.پله‌های شما هرگز نباید از سطح روشنایی ضعیفی برخوردار باشند.از رنگ‌های روشن استفاده کنید یا لامپ‌هایی با وات بالاتر اضافه کنید تا راه رفتن در راه پله‌ها برای همه و بخصوص سالمندان آسان‌تر شود.

اگرچه روشنایی عامل مهمی در ایمنی راه پله ها است، اما در بیشتر مواقع، پله ها نسبت به سایر قسمت های خانه شما سطح روشنایی کمتری دارند.وجود نور کم در پله ها می تواند عاملی برای فاجعه باشد.

بهترین نرده راه پله

از نرده ها غافل نشوید

حتماً به تمام راه پله های خانه نرده اضافه کنید.راه پله های خانه باید دارای نرده استیل در دو طرف باشند.اطمینان حاصل کنید که نرده‌ها راحت و محکم هستند و به اندازه‌ای هستند که به راحتی برای دست همه شما مناسب باشند.مطمئن شوید که آنها می توانند وزن بدن یک بزرگسال را بدون جدا شدن از دیوار یا ستون نگه دارند.در صورت امکان، برای ایمنی مطلوب، نرده را کمی بیشتر از طول راه پله ادامه دهید.نرده ها باید برای کاربران آسان باشند و از پله پایین به بالا و بدون هیچ شکافی در دسترس باشند.همانطور که نرده ها را اضافه می کنید، مطمئن شوید که به طور ایمن نصب شده اند و تکان نمی خورند.

نرده‌هایی که به خوبی توسط مراکز فروش نرده آلومینیومی شیراز طراحی شده‌اند ،می‌توانند احتمال سقوط را کاهش دهند و در زیر چند پیشنهاد وجود دارد:

  • آنها را در دو طرف پله خود نصب کنید.
  • نرده باید طول کامل پله های شما را پوشش دهد.
  • باید به طور ایمن به دیوارها متصل شود.

خطرات زمین خوردن را از بین ببرید

اغلب افراد تمایل دارند وسایل زیادی را در راه پله‌ها و اطراف آن نگه دارند که اینها می‌توانند عاملی برای سر خوردن باشند.در زیر به تعدادی از آنها اشاره شده است:

  • فرش‌های سطحی در بالای پله ها می‌توانند عاملی برای زمین خوردن باشند، بنابراین آنها را بردارید.
  • سیم‌های برق باید به‌خوبی در امتداد پایه‌ها چسبانده یا منگنه شوند تا ظاهری زیبا و مرتب داشته باشند و همچنین دلیلی برای سر خوردن نباشند.
  • برای باز نگه داشتن مسیرها، مبلمان باید دوباره چیده شوند.
  • تمام وسایل ذخیره شده روی پله ها را بردارید.حتی دکورهای مختلف اضافه شده به پله ها نیز می توانند خطر سقوط را افزایش دهند.

رنگ ها را هوشمندانه انتخاب کنید

برای بسیاری از سالمندانی که بینایی ضعیفی دارند، تشخیص اینکه یک قدم به کجا ختم می‌شود و یک قدم دیگر از کجا شروع می‌شود، دشوار است.برای کاهش خطر، پله ها را با رنگ های متضاد رنگ آمیزی کنید.تناوب بین رنگ های روشن و تیره باعث می شود هر پله به راحتی قابل مشاهده باشد و عبور ایمن را برای شما یا عزیزتان تضمین می کند. با توجه به این که استفاده از نرده‌ های شیشه ای می توانید باعث ایجاد زیبایی بسیار خیره کننده ای در محیط اطراف شود، امروزه از این سبک نرده ها برای افزایش زیباتر کردن فضای ساختمان ها استفاده می شود. در صورتی که قصد سفارش این نوع محصولات را دارید، می توانید به مراکز تولید کننده نرده شیشه ای شیراز مراجعه کنید.

رنگ نرده راه پله

عوامل حواس پرتی را رها کنید

هنگام استفاده از پله ها باید توجه داشته باشید و همچنین با احتیاط پیش بروید.همیشه هنگام عبور از پله ها از حمل هر چیزی که به هر دو دست نیاز دارد یا می تواند خط دید شما را مسدود کند، خودداری کنید.همچنین هنگام استفاده از پله ها از ارسال پیامک، ایمیل، تایپ یا جستجو در تلفن همراه یا هر وسیله دیگری خودداری کنید.

پوشش مناسب راه پله

فرش‌ها و موکت های پله‌ای کهنه و فرسوده خطر لغزش را افزایش میدهند، بنابراین آن‌ها را با موارد جدید و بدون لغزش جایگزین کنید و آن‌ها را توسط فرش‌کار ماهر نصب کنید.

در نهایت فرد مورد علاقه خود را تشویق کنید تا به آرامی از پله ها بالا و پایین برود و روی قدم های خود تمرکز کند.تلاش برای عجله در نهایت منجر به تصادف خواهد شد، بنابراین صبور باشید و بر اهمیت وقت گذاشتن برای هر قدم تأکید کنید.

امروز با ما تماس بگیرید تا اطلاعات بیشتری در مورد ایمنی راه پله خانه خود دریافت کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *