تفاوت نرده استیل 3 خط با 5 خط

مقدمه

برای امنیت و جلوگیری از سقوط افراد به پایین از نرده‌ها استفاده می‌شود. یکی از بهترین متریالی که در اجرای نرده‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد، استیل است. به همین دلیل نرده استیل شیراز به یکی از پرفروش‌ترین نرده‌ها در سطح استان شناخته می‌گردد.

زیبایی این نوع نرده‌های استیل چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. به دلیل همین زیبایی و منحصر بودن، حدود 90  درصد ساختمان‌هایی که در حال احداث هستند، از نرده‌های استیل استفاده می‌کنند. اما نرده‌های استیل نسبت به تنوع خود به چند دسته تقسیم می‌شوند. در این بخش می‌خواهیم به معرفی انواع مدل نرده‌ استیل و تفاوت هر کدام از نرده های استیل 3 و یا 5 خط بپردازیم.

نرده استیل چیست

 به نرده محافظی که از لوله و پروفیل استیل ضد زنگ ساخته شده باشد، نرده استیل گفته می‌شود. فروش نرده استیل در شیراز، انواع نرده‌های استیل با شکلی صاف و صیقلی را ارائه می‌دهد. ماندگاری این نرده‌ها و تنوع طرح و رنگ آنها موجب شده که بسیاری از طراحان و معمارانی که در امر ساخت و ساز مشغول به کار هستند، آنها را به کار ببرند. این جنس از نرده همانطور که گفتیم با آلیاژی بر پایه آهن ساخته شده است، که حدود ۱۰ درصد کروم هم دارد.

نرده استیل چیست

انواع مدل نرده‌های استیل

نرده‌های استیلی که در فروشگاه‌های نرده آلومینیومی شیراز به فروش می‌رسند، در طرح‌های مختلفی از جمله دو سر گلابی، ترکیب شیشه و استیل، چوب استیل، خط دار، مدرن و غیره ساخته می‌شوند. اما تنها عاملی که این نرده‌‎ها را از هم جدا می‌کند، نوع آلیاژی است که در آنها به کار رفته است. به عنوان مثال نرده‌های استیلی که به ۲۰۱ شناخته می‌شوند، نیکل بکار رفته شده در آن 5/4 درصد می‌باشد، از این نرده در محیط‌های خشک استفاده می‌گردد.

نرده‌های استیل ۳۰۱ از 8 درصد نیکل ساخته شده است که از کیفیت و قیمت بسیار بالاتری برخوردار می‌باشد. این درصد نیکل در محیط‌های مرطوب و نور خورشید خود را به خوبی حفظ می‌کند و از مدت عمر طولانی هم برخوردار می‌باشد. به طور کلی انواع مدل نرده‌ استیل بسته به جنسی که دارند، دارای مقاومت متفاوتی هستند.

نرده استیل 3 خط چیست

به نرده‌های استیلی که با خطوط ترانزیت لوله‌ای، سه ترانزیتی ساخته می‌شوند، نرده استیل سه خط می‌گویند. همچنین پایه‌هایی که این سه ترانزیت بر روی آن قرار گرفته دارای قطری حدود ۳۸ میلیمتر می‌باشد. دستک‌ها و هنریل آنها هم از لوله‌های 51 شکیل شده است. با این اوصاف این نرده یکی از پرفروش‌ترین و از نظر قیمتی ارزان‌ترین نرده در نمایندگی‌های نرده استیل در شیراز شناخته می‌شود. در این نوع نرده مواد اولیه تاثیر بسزایی در کیفیت آن خواهد داشت. نحوه نصب این محصول به صورتی است، که هرچقدر نصب نرده‌های استیل سه خط با مهارت و کیفیت بالای نصب گردد، قطعاً بازدهی آن‌ها هم بیشتر خواهد بود.

نرده استیل 3 خط

نرده استیل 5 خط چیست

 به میله‌های استیلی که در حفاظت و نگهداری افراد برای جلوگیری از سقوط استفاده می‌شود، نرده استیل می‌گویند. حال اگر این نرده‌ها از ترانزیت لوله‌های افقی یا همان خطوط افقی ۵ عددی ساخته شده باشند به آن‌ها نرده استیل  ۵ خط گفته می‌شوند.

مقایسه نرده استیل 3 خط یا 5 خط

همانطور که پیشتر اشاره کردیم نرده‌های استیل سه خط، از ترانزیت یا لوله‌های سخت به صورت افقی تشکیل شده‌اند. ارتفاع نرده‌ها هرچه بیشتر باشد، قطعاً از ترانزیت یا خط ‌های بیشتری هم استفاده می‌شود.

در حالیکه در نرده‌های استیل 5 خط از 5 خط ترانزیت یا همون لوله‌های استیل ساخته شده‌اند، این خطوط اضافه بر زیبایی و استحکام هرچه بیشتر نرده‌های استیل می‌افزاید. پس با بیان تمام این اوصاف، تفاوت اصلی و  اساسی این دو نرده در میزان خطوط ترانزیت آنها می‌باشد. فروشگاه های نرده استیل شیراز هم با توجه به کاربری شما بهترین نوع نرده را به شما پیشنهاد می‌دهد.

 مزایای نرده‌های استیل 3 و 5

ویژگی‌های خاصی در نرده‌های استیل به خصوص این دو نرده وجود دارد. در این بخش به معرفی مهمترین مزیت‌ها و ویژگی آنها می‌پردازیم:

  • توانایی استفاده در دکوراسیون خارجی

به دلیل مقاومت بسیار بالایی که این نوع جنس دارد، به خوبی در دکوراسیون خارجی هم مورد کاربرد قرار می‌گیرد.

  •  عدم امکان خط و خش خوردگی

این مدل نرده‌های استیل مقاومت بسیار بالایی دارند به همین دلیل در آسانسور یا راه پله‌هایی که رفت و آمد بالایی دارند، از این نوع متریال استفاده می‌شود.

  • پاکیزگی و نظافت آسان

 پاکیزه سازی و شستشوی نرده‌های استیل به آسانی و سادگی انجام می‌شود.

  •  سهولت در نصب

اجرا و نصب نرده‌های استیل بسیار راحت می‌باشد. همچنین هیچ‌گونه کثیف کاری موقع نصب احساس نمی‌شود.

علاوه بر نرده استیل بسته به محلی از ساختمان که قصد استفاده از نرده را دارید، می توانید از مدل شیشه ای آن نیز استفاده کنید. مراکز تولید کننده نرده شیشه ای شیراز از بهترین نوع شیشه برای ساخت محصولات خود استفاده می کنند، این امر باعث می شود تا استحکام آن ها در برابر ضربه بسیار بالا باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *